Περί αμαζόνων

Ελληνικά

Αμαζόνες

Ο ιστορικός Διόδωρος ο Σικελιώτης αναφέρει σχετικά με τις Αμαζόνες:

Υπήρξαν πολλά πολεμικά γένη γυναικών στην Λιβύη, τα οποία προκάλεσαν μεγάλο θαυμασμό για την γενναιότητά τους· και το έθνος των Γοργόνων, κατά του οποίου εξεστράτευσε ο Περσέας, μας παρεδόθη ότι διέφερε κατά την σωματική δύναμη (από τα άλλα)· εκείνος μεν ήταν γιος του Διός, εκείνες δε μία προς μία ισάξιες με τους άριστους από τους Έλληνες, ο δε Περσέας επιτέλεσε μέγιστο άθλο με την εναντίον τους εκστρατεία, αν λάβει κανείς υπ’ όψη του την υπεροχή (έναντι των άλλων) και την δύναμη αυτών των γυναικών. […] Διότι λέγεται ότι βρισκόταν στην Λιβύη, προς τα δυτικά μέρη των ορίων της Οικουμένης, γυναικοκρατούμενο έθνος […] οι οποίες αποκαλούντο από τους Έλληνες Αμαζόνες. Λέγουν δε ότι οι Αμαζόνες κατοικούσαν σε κάποιο νησί το οποίο πήρε το όνομά του από την ευρισκόμενη στα δυτικά της Εσπερία, και το οποίο κείται στην λίμνη Τριχωνίδα. Η δε Τριχωνίδα βρίσκεται κοντά στον περικλείοντα την γη ωκεανό, […] και κοντά στην Αιθιοπία και του πλησίον του ωκεανού όρους, […] το οποίο καλείται από τους Έλληνες Άτλας.

Η αλήθεια και η φαντασία σφιχταγκαλιασμένες σε τέτοιο σημείο που αντί για γνώση προβληματίζεσαι ακόμα περισσότερο.

 

στο σήμερα…

Το τι έχει γραφεί για τις Αμαζόνες, ξεφεύγει πέραν της φαντασίας. Προκειμένου να εντυπωσιάσουν, δεν διστάζουν να χρησιμοποιούν και ανύπαρκτους μύθους, ή πληροφορίες από άλλα μυθολογικά γεγονότα. Με λίγα λόγια οι Αμαζόνες έχουν κακοποιηθεί τόσο βάναυσα που η πραγματικότητα να φαντάζει αδύνατη.

Είναι όμως έτσι; Ας διαβάσουμε με προσοχή των κατωτέρω μελέτη, όπου αποδεικνύεται, με βοηθό την γλωσσολογία και την θρησκειολογία αποκαλύπτεται μια νέα διάσταση της ιστορικής των παρουσίας, εντελώς διαφορετική από αυτή που μέχρι σήμερα γνωρίζαμε…

το ξετύλιγμα του μύθου

…άλλη πόλη της Λέσβου, σύμφωνα με τον Στέφανο Βυζάντιο, είναι η Πενθίλη. Γνωρίζουμε την Πενθεσίλη, την βασίλισσα των Αμαζόνων καθώς επίσης γνωρίζουμε από την μυθολογία ότι οι Αμαζόνες–Αιθιοπίδες κατέλαβαν και αυτές την Λέσβο και έκτισαν την πόλη Μυτιλήνη, η οποία έλαβε το όνομα της αδελφής της βασίλισσας των Αμαζόνων1 Μυρίνης. Είναι γνωστό πως η Μελανίππη ήταν και αυτή βασίλισσα των Αμαζόνων.

Σύμφωνα με άλλη εκδοχή ο γιος του Ορέστη (γιος του Αγαμέμνονα–Ατρέα–Πέλοπα) Πενθίλος ίδρυσε αποικία στην Λέσβο.

Του Ορέστη τούτου γιός ήταν ο Αρχέλαος και αυτού ο Γρας, ο οποίος ήλθε μέχρι τον Γρανικό ποταμό, από τις εκβολές του οποίου πέρασε στην Λέσβο και την κατέλαβε.

Τα δε ονόματα Γραύς, Γραία και Γραικοί είναι συνώνυμα του Πελεός–Πελασγός–Αιθίοψ.

Αλλά είτε από την Πενθεσίλη ή τον Πενθίλο ή από κάποιον άλλον έχει ονομαστεί η πόλη Πενθίλη, το βέβαιον είναι πως έχει σχέση με το ερυθρό, το σκοτεινό· πενθώ σημαίνει μαυροντύνομαι. Πενθίλη, ως εκ τούτου, είναι η Μαλανηΐς, η Αιθιοπίς, η Φοίνισσα, όπως θα δούμε σύντομα.

Όσο αφορά στις Αμαζόνες, τις οποίες έχουμε ήδη συναντήσει τόσες φορές στην ιστορία τη Λέσβου, δεν θεωρούμε άσκοπο να αναφέρουμε λίγα διευκρινιστικά ως προς αυτές, στον βαθμό που δυνάμεθα, δίνοντας έτσι αφορμή στους σοφότερους από μας να μας διδάξουν.

1 Αθήναιος Γ 55